Het kannibalen eiland (dag 2: Groot bosspel)

Terwijl Jim en Coco nog steeds aan het slapen zijn, wordt Jim al slapend gevangengenomen. De kannibalen ontvoeren hem en laten coco achter. De kannibalen binden Jim met zijn voeten en handen aan een paal. Als hij aan de paal wakker wordt dan ziet hij  2 andere mannen. Een van de 2 wordt door de kannibalen meegenomen naar achter het podium. We zien rook omhoog komen en horen geschreeuw.

De overblijvende man is een oud matroos.

De matroos begint te vertellen. We zitten hier op een eiland met kannibalen, ze houden ons gevangen totdat ze ons opeten. Jim krijgt een flip actie, Bar heeft hem verraden en hij zit op dat eiland met kannibalen. Die voze stinkpiraat van een Bar.

De matroos zegt: my name is “Noppe”, “stieve Noppe”.

Jim zegt dat ze Coco niet gevangen hebben, misschien kunnen ze op Coco roepen. De Chiro roept mee. “cooooocoooooo”. De kannibalen dragen de jongens net van het podium. Coco verschijnt en hij bedenkt met de leden een plan om Jim en Stieve te bevrijden.

Groot bosspel deel 1: spel om Jim en Stieve los te maken

Nadat Coco, Stieve Noppe en Jim heeft kunnen losmaken van de paal. Moeten ze nog van het eiland af geraken. Dit is vrij moeilijk aangezien nog altijd worden omsingeld door kannibalen.

Groot bosspel deel 2: Jim, Coco en Stieve moeten van het eiland af geraken

Coco, de matroos en Jim leggen verschillende hindernissen af waardoor ze uiteindelijk op het strand aankomen van het eiland waar ze van vrijheid mogen spreken.

Jim was diep teleurgesteld in het verraad van zijn oude vriend. Maar dat hield hem niet tegen, integendeel hij was nu extra gedreven en MOET en ZAL die schat vinden, en eerder als Barbarossa.

Samen met de matroos Stieve en Coco kwamen ze aan terug op de boot. Jim zondert zich af in zijn kajuit en bekijkt de schatkaart nog eens in detail, hij bedenkt zich net dat hij een reserve kaart heeft. Hij komt tot realisatie dat het allemaal wel wat moeilijker gaat zijn dan hij eerst had gedacht. En om de schat te kunnen vinden, zal hij zeker nog wat extra handen kunnen gebruiken.

Een deel van de kaart kwam overeen met een bekend zeegebied waar hij in zijn vroegere piratenjaren actief was. De rest van de kaart, wat aangegeven stond als de ‘Wilde Wateren’, was zo goed als onbekend terrein voor hem.

Dag 2 in de ogen van de Keukenploeg

Bucketlist kampcooking Herselt 2023

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten, kijken wij een heel jaar lang uit naar het volgend Chiro kamp. Om het wachten wat draaglijk te maken, hebben we doorheen het jaar een bucketlist gemaakt met dingen die we graag gerealiseerd zien voor afloop van ons kamp. Misschien hebben we wel wat hulp van jullie nodig!

☐ Een ballonvaart voor 15 personen.

☒ Een appartement voor sprinkhanen bouwen.

☐ Een industriële afwasstraat.

☒ Een nieuwe leverancier vinden ter vervanging van Finesse.

☒ Een heteluchtoven waardoor we onze eigen baguettes kunnen afbakken.

☐ Pizza’s voor in de heteluchtoven (wij eten graag pizza speciale + pizza mozzarella).

☐ 2 frangipanetaarten van moeder (reeds gebakken).

☒ Koken voor meer dan 100 leden.

☒ Douchen in onze nieuwe outdoor badkamer.

☐ Gezellige babbels met de leiders.

☐ Een vlotte bezoekdag waarbij iedereen die pasta wil eten zich ook ingeschreven had.

☐ Zoveel mogelijk cava-flessen (vol!) ontvangen.

☐ Een kampvuur dat ons van onze sokken blaast.

☒ Een mooie romance tussen Mona en Roger (wie weet komen hier jack-doodles van !?).

☒ Het lanceren van een nieuwe modetrend (bv. een bezoekersjas).

We hebben nog 8 dagen om alles afgevinkt te krijgen ….