De zeemeerminnen (dag 8: Bonte)

Juist voor ze de wilde wateren binnen gaan, praten ze over hun recente avonturen en hoe goed ze bezig zijn. Jim zegt: “Mannen, aan de kaart te zien zijn we enkele zeemijl van het beruchte en onbekende gebied, de wilde wateren. "Wees dus allemaal op uw hoede!". Plots horen ze een betoverend gezang dat hen volledig overweldigt en hun aandacht naar een nabijgelegen eiland trekt. Ze varen richting de bron van het gezang en worden betoverd door de schoonheid van een zeemeermin.

In een bar op het eiland ontstaat er een hevige strijd tussen de mannen, die allemaal de aandacht van de zeemeermin proberen te winnen. De zeemeermin daagt hen uit om te bewijzen wie van hen de beste gentleman is. De mannen spelen luidruchtige spelletjes om zich te bewijzen.

Spel voor de zeemeermin deel 1

Het lawaai trekt de aandacht van een lokale laborant, die de bar binnenkomt en beseft wat er aan de hand is. Ondanks zijn waarschuwingen blijven de mannen geobsedeerd door de zeemeermin.

De laborant herinnert zich echter dat hij vroeger een drankje had gemaakt om de vloek van de zeemeermin te verbreken, maar hij heeft het recept verloren. Hij vraagt de slimste mannen van de crew om hem te helpen het recept te herstellen. Terwijl de laborant aan het werk gaat, blijven de mannen strijden om de aandacht van de zeemeermin.

Spel voor de zeemeermin deel 2

Na enige tijd is de laborant klaar en gooit hij een stof op de mannen, waardoor ze weer normaal worden. Ze beseffen dat het laat is en besluiten te gaan slapen.

Dag 8 in de ogen van de Toppers

Vandaag zijn we al gestrand op dag 8, na een kleine opiniepeiling werd duidelijk dat 98% van de leden vond dat het kamp te snel ging, zelfs 84% van de leden voorstander was van een verlenging van het kamp.

Vandaag starten we de dag met een leuke leiderswissel. Hierdoor konden de topperleiders eens genieten van een kleinere groep. Na de platte werd Chiro Herk fijn wakker gemaakt door de remorquers die leuke live muziek speelde voor de Chirojongens. Na de live band hadden de toppers hun oude leiders terug. In de avond werd de kampweide geteisterd door een hoop regen maar dat was geen probleem omdat wij gezellig in de tent zaten voor de bonte avond. De bonte avond was een groot succes want iedereen zong uit volle borst mee om Jim en Coco te redden van de kwaadaardige maar zeer knappe zeemeermin.

Groetjes

De toppertjes