De bevoorrading bij de Britten  (dag 3: Dagtocht)

Jim en zijn crew nemen het zekere voor het onzekere en beslissen om aan wal te gaan aan het eiland Samatra. Voordat ze de wilde wateren ingaan willen ze zeker een goede voedselopslag hebben. Ze praten nog over die wilde wateren. Een van hun crewleden praat over een legende van een zeemonster dat in de wilde wateren leeft.

Ze verankeren zich en gaan aan wal. Ze komen de Britse bezetters van het eiland tegen en vragen of ze misschien wat eten en drinken voor de crew hebben. De Britten zijn onuitstaanbaar, ze stinken naar kak en hebben wit poeder op hun gezicht. Ze hebben ook vreemde pruiken op.

Ze zijn allemaal heel dik aangezien het een heel verrijkte kolonie was. Door het verleden van de Britten hebben ze een haat naar piraten dus willen ze Jim en zijn crew niet verder helpen. Ze bevelen de piraten zo snel mogelijk van het eiland af te gaan.

Voordat ze van het eiland worden gestuurd vraagt Jim of ze zich kunnen bewijzen dat tenminste niet elke piraat slecht is. De Britten gaan akkoord. Nu Jim bereid is om met iets te helpen zeggen de Dikke Britten dat ze met een probleem zitten. Er is gisteren namelijk een vloot met kannibalen aangekomen op hun eiland en meer en meer Britten beginnen te verdwijnen. Jim zegt: “die smeerlappen zullen ons achtervolgd zijn”. Hij stelt voor om wapens te verzamelen rond het eiland en zo de Britten mee te nemen zodat die ook een beetje kunnen afvallen in ruil voor voedsel. De Britten gaan hierop in en ze beginnen hun tocht.

Dagtocht: wapens verzamelen en Britten laten afvallen.

De Britten zijn weer dun en tot de tanden gewapend. Ze zijn Jim en zijn crew erg dankbaar, zelfs zo dankbaar dat ze toch het nodige willen doen om te helpen met de bevoorrading.

Dag 3 in de ogen van de Rakkers

Race tegen de tijd om zo snel mogelijk de dagtocht af te ronden en terwijl zo veel mogelijk opdrachten te voltooien.

Achtervolgd worden door garibaldi’s, die uit zijn op onze wapens, geeft wat stress. Dit kunnen we samen oplossen door te roeien en het Piet Piraat lied te zingen.

Klein en groot samen in groep op pad, dit is het ideale moment om de verschillende afdelingen samen te brengen. Zo is Chiro Herk "Samen één".

Keukenploeg, kampcooking.com, die zoals gewoonlijk ons weer op kracht brengt door middel van de heerlijke smoskes.

Eens terug op de kampwei konden we de beentjes eindelijk laten rusten, de ene groep iets sneller dan de andere.

Rustig nog wat spelletjes spelen binnen de afdeling om de dag af te sluiten.

Slaapwel, morgen weer een leuke dag!